News

La Cátedra HR-UDC participa en la entrega de los III Premios a Proyectos de Innovación Docente en Aprendizaje-Servicio de la Universidade da Coruña, que patrocina en su categoría de Sostenibilidad

23/11/2023

 

La sala de prensa de la Reitoría de la Universidade da Coruña (A Maestranza) acogió el 16 de noviembre el acto de entrega de los III Premios a Proyectos de Innovación Docente en Aprendizaje-Servicio de la Universidade da Coruña, convocados por la Vicerreitoría de Internacionalización y Cooperación, con el objetivo de reconocer e impulsar la calidad de las iniciativas de innovación docente que empleen la metodología de aprendizaje y servicio dento del marco curricular de la UDC.


Al acto asistieron la vicerrectora de Planificación Académica e Innovación Docente, Nancy Veiga; el director de la Cátedra Hijos de Rivera-UDCÁngel Fernández Castro; el director del Centro Universitario de Formación e Innovación Educativa (CUFIE), José Antonio García Naya; y el director de la Oficina de Cooperación y Voluntariado (OCV), Jesús Cendán Verdes. 


Los premios conllevan una dotación económica total de 3.000 euros, a repartir entre uno primero premio de 600 euros y un segundo de 400 euros para cada una de las tres categorías: Sostenibilidad, Atención a la Diversidad y Reducción de las Desigualdades. 


Recibieron el premio, en la línea temática de Sostenibilidad, las docentes María José Serviaganadora del primero premio con el proyecto “Etoloxía e Sociedade”, y Patricia Carballal Miñánsegunda clasificada con el trabajo “Ecoliteratura circular: da universidade á escola”.


Aprendizaxe-servizo
A aprendizaxe-servizo (ApS) é unha proposta educativa que combina procesos de aprendizaxe e de servizo á comunidade nun só proxecto, co que os participantes aprenden a traballar en necesidades reais da contorna coa finalidade de mellorala. O obxectivo é integrar o servizo á comunidade coa aprendizaxe de contidos e a adquisición de competencias a partires da práctica reflexiva, de xeito que se una o compromiso social coa adquisición de coñecementos, habilidades, actitudes e valores. É dicir, é un método que permite aprender a ser competentes sendo útiles aos demais.


Para que unha proposta educativa sexa considerada ApS na UDC debe cumprir ademais os seguintes requisitos: estar integrada no currículum académico dunha ou varias materias (Traballo de Fin de Grao ou de Máster, Prácticum ou outras) e ser empregada como estratexia educativa para acadar competencias ou obxectivos de aprendizaxe do marco curricular no que se integra.


Os III Premios a Proxectos de Innovación Docente en Aprendizaxe-Servizo están financiados pola Vicerreitoría de Internacionalización e Cooperación, a Vicerreitoría de Planificación e Innovación Docente e a Cátedra Hijos de Rivera-UDC.