A Cátedra HM de Traumatoloxía do Deporte impulsa o proxecto Bolboretas Rosas, dirixido a pacientes en proceso de curación de cancro de mama

22/08/2021

O  traumatólogo coruñés e codirector da Cátedra  HM de Traumatoloxía do Deporte na Universidade da Coruña, Rafael  Arriaza, impulsa na cidade o proxecto Bolboretas Rosas, dirixido a pacientes en proceso de recuperación de cancro de mamá e cuxa orixe se remonta a 1995 en Canadá.

Co obxectivo de evitar o risco de linfedema no brazo do lado operado nas pacientes, o doutor Don McKenzie, médico do Deporte e profesor universitario en Vancouver, elaborou un programa de remo en dragon  boat cun grupo de voluntarias concluíndo, ao finalizar o estudo, que ningunha das participantes desenvolveu dita patoloxía asociada. Tras coñecer este proxecto, Arriaza decidiu poñelo en práctica na Coruña e incluílo no plan de actividades da Cátedra que dirixe xunto ao catedrático Javier Cudeiro.

Trátase dun adestramento, explica Arriaza, que pode regularse con facilidade, permitindo a práctica do mesmo por parte de mulleres de diversas idades e diferentes niveis de forma física. Ademais, as integrantes de Bolboretas Rosas contan co asesoramento da cirurxá de mama Julia Rodríguez, a xinecóloga Carol  Strate e un remeiro do INEF que as orientan e ofrecen as recomendacións oportunas para sacar o máximo proveito das sesións que, habitualmente, desenvolven desde a praia de Oza.

O proxecto, ao que pode sumarse calquera muller remitindo un correo electrónico a bolboretasrosas@gmail.com, conta tamén co apoio do Club Marítimo de Oza O Puntal, a Secretaría Xeral para ou Deporte e a Autoridade Portuaria da Coruña.